Universeel Service Management (USM)

USM is een methodiek om primaire en secundaire processen van dienstverlening binnen de organisatie op een structurele wijze in te richten.

Steeds meer organisaties willen de processen van hun dienstverlenende afdelingen op elkaar afgestemd hebben. De wens van een 'shared servicecentrum' is daar een voorbeeld van. Het inrichten van een shared servicecentrum vraagt om heldere processen en procedures van de dienstverlenende afdelingen die op elkaar zijn afgestemd en een gelijksoortige afhandeling kennen.

USM levert de methodiek om dit te kunnen inrichten. Op basis van de eenduidige processen die voor elke dienstverlenende afdeling werken kunnen de procedures en werkinstructies op elkaar worden afgestemd. Dienstverlenende afdelingen zijn bijvoorbeeld: HRM, financiële administratie, cliënt administratie, facilitaire afdelingen, ICT, vastgoed. 

De inrichting van USM vindt plaats in een tempo dat past binnen uw organisatie. Stapsgewijs helpt u uw organisatie de volgende kwaliteitsslag te maken waar iedereen op zit te wachten.

Wilt u meer weten over hoe USM uw organisatie slagvaardiger maakt? Neem contact met ons op: info@gpdi.nl of bel: 06 21 50 00 35.